مهم‌ترین حوادث سوم بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه سوم بهمن‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در راستای جلب رضایت شهروندان طی ۲۴ ساعت گذشته، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در محله‌های جرم خیز شیراز به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح، ۲۷ معتاد و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: دستگیری ۱۸ سارق و ۷۴ محکوم تحت تعقیب، کشف ۴ دستگاه خودرو مسروقه، توقیف ۴۶ دستگاه خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح در ۲۴ ساعت گذشته بود.

سرهنگ شجاعی هدف از اجرای این طرح را آرامش شهروندان عنوان کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت مردم تلاش می‌کند.

کشف کالای قاچاق در  مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم اله کرمی اظهار داشت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با کالای قاچاق، مأموران این فرماندهی حین کنترل خودر‌های عبوری، به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۵ سرویس ظروف آشپزخانه، ۸ دستگاه سبزی خردکن و ۴ دستگاه چای ساز خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی مهر با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و خودرو مسروقه 

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۱۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه خودرو مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی افزود: در اجرای طرح نظارت بر پارکینگ‌های خصوصی در شهرستان "کوه‌چنار"، ماموران انتظامی موفق شدند در استعلام از وسایل نقلیه توقیفی، ۱۰ دستگاه موتورسیکلت و ۲ دستگاه خودرو مسروقه کشف کنند.

او اضافه کرد: خودرو‌های مسروقه برای شناسایی مالکان و سارقان در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری یک سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرشتان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی "فیروزآباد" قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و آن را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت افراد متخلف، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۷۲ کیلو حشیش در شهرک بازرگان

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷۲ کیلو حشیش و دستگیری ۴ نفر قاچاقچی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد  بیان کرد: مأموران انتظامی "داراب" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری مواد مخدر در منزل خود در شهرک "بازرگان" دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۷۲ کیلو حشیش را کشف و ۴ نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، گفت: ماموران نیروی انتظامی این شهرستان در راه مبارزه بی امان با قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از جان مایه می‌گذارند و برابر قانون به شدت با آنان برخورد می‌کنند.

کشف کالای قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی یان کرد: ماموران انتظامی "مرودشت" در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه اتوبوس و وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودروها، ۱۶۴ ثوب پوشاک، ۱۵۰ عدد سی دی خام، ۶۱ قلم لوازم جانبی موبایل، ۶۰ دستگاه وای فا، ۴۲ بسته بذر، ۶۵۰ کیلو چوب بلوط و ۲ هزار کیلوگرم سویا خارجی قاچاق کشف شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و پس ازتشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۵ تن روغن خوراکی احتکار در کازرون 

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۱۵ تن روغن خوراکی احتکار به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "کازرون" به همراه کارکنان ناحیه مقاومت سپاه و اداره صنعت، معدن، تجارت این شهرستان به منظور برخورد با قاچاقچیان کالا و مقابله با افراد سود جو و فرصت طلب، از دپو مقداری روغن خوراکی احتکار در یک انبار مطلع شدند.

او ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۵ تن روغن خوراکی احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه ارزش این محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

کشف زمین خواری میلیاردی در شهرستان سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر قطعه بندی و فروش زمین در یکی از مناطق شهرستان سرچهان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد زمین موصوف به متراژ ۵۰ هزار متر مربع می‌باشد که توسط اهالی آن منطقه به صورت قطعات کوچکتر تقسیم شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان اداره منابع طبیعی مشخص شد این زمین در محدوده اراضی ملی بوده و هیچ کس حق دخل و تصرف در آن را ندارد، گفت: با هماهنگی مقام قضایی زمین رفع تصرف شد.

سرهنگ لشکری با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این زمین را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه اخبار و اطلاعات خود در خصوص موضوع زمین خواری را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار